Wednesday, January 21, 2009

Catatan: Projek (gelang)



sorilah..gambor tak bgitu memuaskan....al-maklumlah..time ni blm ada kamera digital yg canggih..blm beli lagi..so guna hp abe jelah ambik gambar...nda berapa teranglah jadinya...

Sebenarnya banyak benda aku nak buat selepas jadi 'wife' nie..mungkin boring di rumah..entahlah..mungkin belum ada 'beby' nie, baa banyak betul idea2 datang ..aku bukanya suri rumah. kerja jugak..tapi mcm beminat untuk buat kerja2 kraftangan..manalah tau akan datang buat bizniz kraftangan.....urang sabah bilang 'siuk' ada bizniz ni..tpi kena pandailah hendle..
penting ada modal + kemahiran + keberanian.hee..macam betul jak

..kebanyakan benda yang aku buat nie, tidak terfikir pun mo buat...tpi sekarang nie, uina aktif pla...
gambar2 atas and bawah tu adalah antara projek awal aku...ni berlaku awal tahun 2006..aku memang berusaha keras untuk membuat gelang2 tu..mula2 buat gelang2 palstik..ada juga yang terjual..tak sangkalah pla..betull..pastu, buat gelang kristal + pearl..kira oklah juga..





kira bule buat bizniz..tapi dah lama tak buat..mungkin sekarang baru nak 'on' kan balik..memang kena guna banyak modal jugalah....mudah-mudahan sukses gitu..ada lagi beberapa hasil gelang and rantai yg pernah aku buat..tapi x sempat ambil gambar..




orang bilang, kalo kita sendiri cari ilmu tu, kita akan lebih menghargai..


mcam aku mula2 dulu buat gelang nie..kira teruk jugak..habis jari2 sakit memintal dawai suasa tu..tapi kalo gelang yang guna tangsi, baa senang sikit..bila beberapa kali buat..kira pandai sudahlah sikit2..mula2 balajar, guna dawai biasa,lagi teruk..keras dawai tu..tapi bula sudah pandai sikit..uiii gumbiranyaaaa..heeeeee...eeee
semalam buat gelang balik...nampaknya, hasilnya tidak begitu kemas..al-maklumlah, lama sudah nda buat..terpaksa study balik....
oklah...chaloo dulu...
stay tune untuk episod akan datang....hee

0 comments:

Post a Comment

Aku Punya BloG © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute